نکاتی برای مراقبت از دندان های کودکان
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

 

تا سن 7 سالگی مراقبت از دندان کودکان بر عهده والدین است. اما پس از آن باید مراقب نحوه مسواک زدن کودک باشید. دندان های کودک خود را دو بار در روز با حرکات دایره ای کوچک مسواک بزنید. دندان های آنها باید بعد از غذا خوردن و قبل از خواب تمیز شود.
از خمیر دندان حاوی فلوراید که برای کودکان مناسب است استفاده کنید. این به لایه بیرونی دندان کمک می کند و از پوسیدگی جلوگیری می کند.
به کودکان آموزش دهید که حداقل 2 دقیقه مسواک بزنند. به آنها یادآوری کنید که خمیر دندان را قورت ندهند.
سعی کنید روال روزانه مسواک زدن را به کودک آموزش دهید. وقتی کودک خود را به خوبی مسواک می زند، او را تشویق کنید.
برای مراقبت از دندان های کودکان، مسواک یا سر مسواک را هر 3 ماه یکبار تعویض کنید.
کودکان به محض داشتن 2 دندان در تماس با یکدیگر باید از نخ دندان استفاده کنند. شما باید نخ دندان خود را تا 10 سالگی کنترل کنید.
برای رشد دندان های قوی، مطمئن شوید که کودک شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارد. از مصرف غذاهای حاوی قند اضافه شده مانند آب نبات، بیسکویت و نوشابه خودداری کنید.
به دندانپزشک مراجعه کنید و معاینات منظم داشته باشید. معاینات منظم دندانپزشکی از سن 1 سالگی مهم است. رفتن به دندانپزشک را به تجربه ای مثبت برای فرزندان خود تبدیل کنید. هرگز از دندانپزشک به عنوان تهدیدی برای عدم مسواک زدن یا رفتارهای دیگر استفاده نکنید.
می توانید درمان اصلاحی را از دوران کودکی شروع کنید. با رشد دندان های دائمی فرزندتان، در صورت مشاهده هر گونه ناهماهنگی دندان یا فک، با دندانپزشک وقت ملاقات بگذارید. پس از معاینه، دندانپزشک توصیه می کند که آیا درمان اصلاحی لازم است یا خیر.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان

کودکان گاهی از دندانپزشک یا برخی اقدامات دندانپزشکی می ترسند. این ترس معمولاً به دلیل ماهیت ناشناخته و مبهم کار دندانپزشکی برای کودکان است. با این حال، برای کودکان مبتلا به فوبیای شدید دندان، آنهایی که بسیار جوان هستند و به کارهای دندانپزشکی زیادی نیاز دارند، یا کودکانی با نیازهای خاص که در روش های دندانپزشکی مشکل دارند، دندانپزشکی آرامبخش گزینه بسیار خوبی است.

آرام بخش می تواند به کودکان کمک کند در طول درمان خود احساس آرامش و راحتی کنند و به آنها این امکان را می دهد که با خیال راحت مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند. بسته به نوع آرامبخشی که استفاده می شود، ممکن است حتی کار دندانپزشکی را به یاد نیاورند. این می تواند از ایجاد اضطراب دندانی در آنها جلوگیری کند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر علی بهزادی 





:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: